Toegankelijk openbaar vervoer is essentieel om volwaardig deel te nemen aan de samenleving. Toch ervaren veel mensen dagelijks drempels om zich zelfstandig en betaalbaar te verplaatsen. Daarom zet het partnerschap Ieders Stem Telt Gent zich mee in voor een betere toegankelijkheid van het openbaar vervoer.
Momenteel loopt een campagne om 15.000 handtekeningen te verzamelen voor een verzoekschrift aan het Vlaams Parlement. Met dit verzoekschrift vragen burgers aandacht voor vervoersarmoede en voor een openbaar vervoerssysteem dat voor iedereen toegankelijk is.
De campagne wordt ondersteund door verschillende organisaties, waaronder SAAMO Gent, het partnerschap Ieders Stem Telt Gent, de Gentse BusBeweging, Greenpeace en Gents Milieufront.
Onderteken het verzoekschrift via het online formulier:
https://form.123formbuilder.com/6882288/vlaams-verzoekschrift-mobiliteiten
Op 5 juni worden in Gent en op verschillende plaatsen in Vlaanderen acties georganiseerd om de campagne extra zichtbaar te maken.
Meer informatie over de campagne vind je op:
- https://www.saamo.be/koepelsite/teken-nu-het-verzoekschrift-voor-toegankelijk-openbaar-vervoer/
- www.iedersstemteltgent.be
Help mee door het verzoekschrift te ondertekenen en deze oproep verder te verspreiden.